Handelsbetingelser

KUN STUDIO
6600 Vejen

Tlf.: 20727767

malene@kunstudio.dk
CVR: 45065561

Betaling

Kun Studio accepterer betalinger med kreditkort.
Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes pr. post eller mail.
Alle beløb på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og inkl. moms.

Levering

Kun Studio forsøger så vidt muligt at afsende ordre indgået inden kl. 15 samme dag. Ordre foretaget efter kl. 15 afsendes efterfølgende hverdag.
Når du køber et digitalt symønster vil det efter endt køb være muligt at downloade mønsteret med det samme.

Reklamationsret

 I henhold til dansk købelov gives der 2 års reklamationsret. Reklamationsretten dækker for fejl i materiale, software og produktion.
Reklamationer skal anmeldes i rimelig tid efter modtagelsen af varen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage.
Reklamationsretten frafalder, hvis varen går i stykker pga. ukorrekt håndtering af produktet.
Kun Studio dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering bedes du aftale dette med os på forhånd.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Retur

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i min webshop, med mindre der er tale om et digitalt produkt. Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. købeloven så snart købet er bekræftet, og der er adgang til det digitale produkt.

Har du fortrudt dit køb af et fysisk symønster, kan du returnere eller ombytte din ordre inden for 14 dage fra modtagelsen.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du have sendt mig en mail på: malene@kunstudio.dk indenfor 14 dage for modtagelsestidspunktet.

Du kan ikke gøre brug af din fortrydelsesret hvis:

  • klistermærket på dit fysiske mønster er brudt
  • du har påbegyndt download via linket til dit digitale mønster
  • produktet er personligt til dig og dine specifikaitoner


Du er ansvarlig for varens stand og den værdiforringelse, der skyldes håndtering ud over det, der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Hvis der forekommer pletter, huller, skade, lugt eller andre fejl og/eller mangler, der forringer varens stand, vil du ved annullering af købet modtage en mindre del eller intet af købsbeløbet tilbage. Det er op til Kun Studio at vurdere varens stand.

Hvis du ønsker at returnere dit køb, skal du sende varen inden 14 dage efter, du har givet mig besked herom på mail.
Returneringsomkostninger er dit ansvar, og du er ansvarlig for, at varen pakkes ordentligt ind.

Varen skal sendes direkte til:

KUN STUDIO
Kongevænget 25
6600 Vejen
DK

I pakken vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til Kun Studio, retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

For at indgive en klage er det som udgangspunkt en forudsætning, at varen eller ydelsen har kostet mindst 1.110 kr og max. 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 1720 kr.